søndag 23. august 2009

..: Mitt RÅLEKKRE "nye" kjøkken:..

Tam tam taaaa!!

Da er mitt "nye" kjøkken helt klart!

Å jeg er bare så knallfornøyd!

Resultatet ble faktisk bedre enn hva jeg hadde forventet.

Men det har vært litt av en jobb.


  • Vaske med salmiakk

  • Pusse for å matte ned overflaten

  • 1 strøk med heftgrunn

  • 3 strøk med LADY 40, pensel i profilene, så rulle over, å til slutt gå over med fordriver for å få en fin overflate.

  • Måtte male taket også, siden dette bare var lutet

  • Sy knytegardin

  • En liten shoppingrunde på IKEA måtte jo også til...





Så lyst å fint ble det altså.

Fliser, stålet og gulvet kom mer til sin rett nå! rett og slett rålækkert!












Liten samling av grøtpulver, NAN, kaffe salt og pepper!:)


Serdeles dårlg bilde ser jeg nå... og lekker utsikt..rett på 2 semetblandere..hihi

5 kommentarer:

adales verden sa...

så fint det ble, lyst og lekkert.
vel verdt strevet;)
Nytt kjøkken står høyt opp på ønskelista mi og..
ha fortsatt fin søndag!

beate sa...

å. din heldiggris! Det ble kjempelekkert!

Kos deg i ditt nye hvite kjøkken!

krinkelkroken sa...

Ble kjempelekkert, tenker det var litt av en jobb, kos dere med nytt kjøkken:)

Caroline. sa...

Wow, det ble super bra! :) Godt gjort!

Anonym sa...

Hei :)
Typen min og jeg har akkurat kjøpt oss våres første leilighet, og der var det det samme kjøkkenet (ädel) som du har, og vi har tenkt på å bytte fronter, siden vi ikke er så glad i eik.
Kom over dette innlegget da jeg søkte på ädelkjøkken, og for en utrolig god ide å male frontene istedenfor!

Siden vi er unge og nyetablerte, så er det nok billigere å male enn å bytte ut frontene når det er så mye annet vi skal pusse opp.

Takk for inspirasjon og ideen. Nå håper jeg det blir like bra som ditt!

Har aldri pusset opp og malt noe, så har noen spm.: vasket du med klut over frontene med salmiakk? og hva slags sandpapir brukte du for å matte ned overflaten? og hva er fordriver?

Hvis det blir en suksess, så kommer jeg til å male et stuebord med malingen som er til overs, om vi finner et gratis bord på finn.no :)

hilsen meg

Blog Widget by LinkWithin